In dit stappenplan leest u precies wat er moet gebeuren. Lees dit stappenplan goed door.
- 1
Het huurcontract opzeggen
U kunt het huurcontract iedere dag van de maand opzeggen. U doet dat door dit formulier in te vullen. De opzegtermijn is minimaal 1 maand.
Kies slim: Wilt u zo snel mogelijk een afspraak voor de (voor)inspectie? De dagen aan het begin en einde van de maand zijn erg druk. Kies uw opzegdatum in het midden van de maand.
- 2
Wij komen bij u langs
Na de huuropzegging neemt Bouwbedrijf Joziasse contact met u op voor een eerste inspectie van de woning. Dit gebeurt binnen een week.
Wilt u spullen laten overnemen, bijvoorbeeld de vloerbedekking of gordijnen? Vul dan voor de inspectie een overnameformulier in. Geef het ingevulde formulier bij de inspectie aan de inspecteur. Die controleert of de spullen technisch goed zijn. Zo niet, dan mag u ze niet over laten nemen. U moet ze dan verwijderen. - 3
Nieuwe huurders komen de woning bezichtigen
Mogelijk neemt de nieuwe huurder vooraf contact met u op om de woning te bezichtigen.
Tijdens de bezichtiging overlegt u met de nieuwe huurder welke spullen hij wil overnemen. De afspraken maakt u onderling, wij spelen geen rol bij het overnemen van spullen. U tekent samen de overnameovereenkomst. Is er nog geen nieuwe huurder bekend? Dan verwijdert u de spullen voor de eindinspectie uit de woning. - 4
De woning leeghalen
U moet de woning netjes en schoon achterlaten, voordat u de sleutels inlevert. Hier maakt u tijdens de eerste inspectie duidelijke afspraken over. Alleen de spullen die de nieuwe huurder wil overnemen, laat u achter in de woning. Voor de rest moet de woning leeg zijn.
- 5
Bent u verder niets vergeten?
Hebben wij een machtiging van u gekregen om uw huur automatisch af te schrijven? Dan zorgen wij dat deze machtiging vervalt. Heeft u zelf een automatische overboeking geregeld bij de bank? Dan moet u dit zelf stoppen. Neem daarvoor contact op met uw bank.
Stuur uw nieuwe adres naar de gemeente waarin u gaat wonen.
Geef aan uw energiebedrijf uw verhuizing en de meterstanden door. Dan ontvangt u geen rekeningen meer van hen.
Vergeet uw telefoon- en internetaansluiting niet af te sluiten of over te zetten.
Voor ophalen van grofvuil belt u de gemeente Middelburg op het telefoonnummer 140118. Maak deze afspraak snel. Grof vuil haalt de gemeente namelijk niet elke dag op.
- 6
Een laatste check
De eindinspectie vindt plaats op de laatste dag dat u huurt. Tijdens de eindinspectie bekijken we of de woning netjes, schoon en volgens afspraak is opgeleverd. Als dit niet het geval is, dan brengen wij hiervoor kosten in rekening.
- 7
Sleutels inleveren
Direct na de eindcontrole levert u de sleutels van de woning in. De inspecteur controleert of alle sleutels aanwezig zijn waarvoor u getekend heeft.
- 8
Eindafrekening van de woning
Na de laatste huurdag wordt de eindafrekening opgemaakt. In de eindafrekening verrekenen we alle kosten die nog openstaan. Denk aan een huurachterstand of kosten voor herstelwerkzaamheden aan de woning. U ontvangt deze rekening binnen 6 tot 8 weken na het verlaten van de woning.
- 9
Afrekenen van de servicekosten
De eindafrekening van servicekosten ontvangt u later, meestal in het voorjaar. Dit kan dus wat langer duren.